Anunţarea acestor tarife vine la o lună după ce autorită- ţile de la Ottawa au demarat o procedură de consultare publică, timp de 30 de zile, cu privire la automobilele electrice chineze şi produsele asociate.
Tarifele anunţate de Canada sunt în linie cu cele introduse de SUA şi Uniunea Europeană. „Cred că ştim cu toţii că China nu joacă după aceleaşi reguli. Important în acest sens este faptul că o facem în paralel cu alte economii ale lumii”, a precizat Justin Trudeau. Autorităţile de la Ottawa încearcă să poziţioneze Canada ca parte importantă în lanţul global de aprovizionare pentru automobilele electrice şi au început să fie supuse la presiuni pe plan intern pentru a lua măsuri împotriva Chinei.
În paralel, Canada a semnat acorduri de miliarde de dolari pentru a aduce principalii constructori auto europeni în toate părţile lanţului de aprovizionare pentru automobilele electrice şi a încerca să impulsioneze sectorul manufacturier. Analiştii se aşteaptă ca şi SUA să anunţe planurile finale de implementare pentru majorările semnificative de tarife, anunţate la începutul anului de preşedintele Joe Biden pentru automobilele chineze importate.
Canada, o economie care depinde de exporturi ce se bazează în principal pe schimburile comerciale cu SUA, a urmărit cu atenţie mişcările administraţiei Biden vizând introducerea unor tarife împotriva automobilelor electrice, panourilor fotovoltaice şi altor produse chineze. Sectorul auto canadian este puternic integrat cu cel din ţara vecină şi marea majoritatea a vehiculelor produse în Canada, care anul trecut s-au ridicat la 1,5 milioane de unităţi, au fost exportate în SUA.